imatge_con_ahc

SUBVENCIONS: Programa 3 d'ajuts a les actuacions de rehabilitació a nivell d'edifici


Fase prèvia: a càrrec del tècnic i administrador

  • Pre dimensionat de la rehabilitació
    • Anàlisi del tècnic competent:
      • Estimació del % previst de reducció del consum energètic i la demanda.
      • Aproximació del cost de les actuacions.
      • Anàlisi del compliment d'altres criteris i requisits tècnics.
  • Anàlisi de viabilitat.
  • Disseny del projecte i CEE.
  • Ofertes de les empreses constructores.

Fase sol·licitud:

  • Tràmit 0 (Tramitació telemàtica)
    • Tècnic habilitat:
      • Validació de la documentació de fase prèvia i generació de codi ID a portal de tràmits gencat.
  • Tràmit 1 (Tramitació telemàtica)
    • Oficina tècnica de rehabilitació (Administradors de Finques):
      • Validació de la documentació tramesa pel representant del destinatari últim de la subvenció.
      • Emissió d'Informe d'Avaluació i Idoneïtat Administrativa.
  • Tràmit 2 (Tramitació telemàtica)
    • Oficina tècnica de rehabilitació (Arquitecte o Aparelladors):
      • Validació de la documentació tramesa pel tècnic.
      • Emissió d'Informe d'Avaluació i Idoneïtat Tècnica.
  • Tràmit 3 (Tramitació telemàtica)
    • Sol·licitant de la subvenció o persona autoritzada:
      • Formulació de la sol·licitud a la plataforma de l'administració si s'han supertat els tràmits 1 i 2.

* El tràmit 1 i tràmit 2 es realitzaran simultàniament.
* Una vegada acceptat el tràmit 3: El termini per a executar les obres per a la millora de l'eficiència energètica i sostenibilitat en els edificis que s'acullin a les ajudes d'aquest programa no podrà excedir de divuit mesos, comptats des de la data de concessió de l'ajuda. Aquest termini es podrà ampliar excepcionalment fins a vint-i-quatre mesos quan es tracti d'edificis o actuacions que afectin 40 o més habitatges.


Fase 4:

  • Execució d'obres (Tramitació telemàtica)
    • Entitats col·laboradores (Oficines Tècniques de Rehabilitació):
      • Comprovació i seguiment de l'adequació de:
        • Comunicat i certificat o acta d'inici d'obres.
        • Llicència municipal d'obres o autoritzacions municipals.
        • Pressupost del contracte de l'empresa o empreses que executen les obres.

Fase 5:

  • Final d'obres (Tramitació telemàtica)
    • Entitats col·laboradores (Oficines Tècniques de Rehabilitació):
      • Emissió d'Informes Finals d'Avaluació i Idoneïtat Administrativa i Tècnica.
      • Comunicat de finalització d'obres i justificació de la despesa.
      • Documentació sobre obres complementàries o modificacions, controls de recepció, execució i obra finalitzada, certificats d'instal·lacions, certificat d'eficiència energètica final, etiqueta de qualificació energètica de l'ICAEN.
      • Sol·licitud a l'AHC de transfarència bancària per a pagaments.

Fase 6:

  • Control i Pagament (Tramitació interna)
    • Entitats col·laboradores: Oficines Locals d’Habitatge (OLH)
      • Anàlisi documental i propostes de pagament subvencions.

Fase 7:

  • Control i Auditoria (Tramitació interna)
    • Agència de l'Habitatge de Catalunya